واحد هایی به ارزش
یک میلیارد تومان
را مشاهده میکنید !

تا انتها همراه ما باشید …

 خرید ملک در ترکیه با 1 میلیارد تومان; واقعیت یا افسانه!؟ سوال این است 

خرید ملک یک تصمیم مهم است، به ویژه زمانی که به دنبال خرید ملک در ترکیه با 1 میلیار تومان باشید. در این مقاله، حقیقت این ادعا را کشف خواهیم کرد، به دلایلی که ترکیه به یک مقصد جذاب برای خرید ملک تبدیل شده است، خواهیم پرداخت و برای خریداران آینده راهنمایی مهمی فراهم خواهیم کرد. امروز به بررسی این مطلب که آیا با 1 میلیارد تومان امکان خرید ملک در ترکیه هست یا خیر که خیلی از شما عزیزان این سوال را میپرسید میپردازیم.

خرید ملک در ترکیه با یک میلیارد

 افسانه خرید ملک در ترکیه با 1 میلیارد تومان

بازار ملک ترکیه به طور پیوسته در حال رشد است و سرمایه‌گذاران از سراسر جهان را به خود جلب کرده است. پایداری اقتصادی کشور، موقعیت جغرافیایی استراتژیک، و انگیزه‌های دولتی، ترکیه را به یک مقصد دلچسب برای کسانی که می‌خواهند ناحیه‌ای را در دارایی‌های خود اضافه کنند، تبدیل کرده است.

بیایید به معمولی‌ترین سوال بپردازیم: آیا واقعاً ممکن است با 1 میلیار تومان ملکی در ترکیه خریداری کنید؟ ما به تجزیه و تحلیل واقعی این ادعا می‌پردازیم، هزینه‌ها و اموری که در خرید ملک در این کشور جذاب باید مد نظر قرار گیرند.

ابتدا اجازه دهید 1 میلیارد تومان را تبدیل به ارز ملی کشور ترکیه یعنی لیر ترکیه کنیم تا مقدار رقم سرمایه گذاری را به پول ایران بطور دقیق بدست بیاوریم. امروز 25 اکتبر 2023 میلادی معادل چهارشنبه 3 آبان 1402 مبلغ یک میلیارد تومان معادل حدودا 500 هزار لیر ترکیه است. توجه داشته باشید این رقم با توجه نوسان قیمت ارز در حال تغییر است. حال با توجه به مشخص شدن مقدار مبلغ به بررسی شهر هایی که می توان با این مقدار مبلغ در آنها ملک خریداری کرد میپردازیم.

 شهر های محبوب ترکیه برای سرمایه‌گذاری 

ترکیه شهر های زیادی دارد، و هر شهر یک فراز و نشیب منحصر به فرد خود دارد. از متروپلیس پرآوازه استانبول تا سواحل آرام‌بخش آنتالیا و جواهرهای پنهان الانیا، ما به بررسی مناطقی می‌پردازیم که برای سرمایه‌گذاری جذاب هستند. اما سوال اینجا است که با 1 میلیارد تومان در کدام یک از شهر های ترکیه می توان ملک خریداری کرد و این کار ممکن هست یا خیر.

با توجه به تجربه چندین ساله تیم مجرب همراه استیت در زمینه املاک و مستغلات کشور ترکیه، خرید ملک با مبلغ یک میلیارد تومان در شهر استانبول امکان پذیر نیست. این به معنی است که شاید شما بتوانید در مناطق دور افتاده از مرکز شهر استانبول ملکی را خریداری کنید اما این ملک قطعا آپارتمان معمولی و قدیمی خواهد بود. از همه مهم تر امکان دریافت اقامت ترکیه در این منطقه ها از شهر استانبول را نخواهید داشت.

همچنین در شهر ازمیر نیز همانند استانبول امکان خرید ملک با این مقدار ملبغ نیست و حتی اگر واحدی با این رقم را بدست بیاورید، که شروط لازم برای خرید از جانب خارجی ها را داشته باشد، آنچنان ملک مناسب و خوبی نخواهد بود.

شهر آنتالیا نیز بهمین صورت است.

شهر آلانیا نیز بهمین صورت است.

و دیگر شهرها ….

حال سوال اینجا است که پس در کدام شهر ها امکان خرید ملک با رقم 500 هزار لیر وجود دارد ؟

اجازه بدین به این سوال اینگونه پاسخ بدیم که تنها در شهر های کوچک کشور ترکیه نظیر: ارزروم ، اسپارتا ، آدی یامان ، آنکارا ، هاتای ، کایسری ، بین گول ، ارزینجان و … امکان پذیر می باشد.

خرید ملک در ترکیه با 1 میلیارد تومان

 بررسی حقوقی و اسناد قانونی از واجبات ! 

پیش روی هر خریدار خارجی، مسائل قانونی ممکن است تردید‌آور باشد. اگر همچنان قصد این را دارید که در ترکیه با مبلغ یک میلیارد تومان ملک خریداری کنید حتما باید به بررسی حقوقی اسناد و مدارک مرتبط با ملک از طریق وکیل حقوقی و قانون پیگیری انجام دهید.  در خرید اینچنین ملک ها حتما باید به سند ملک و نتیجه استعلام های شهرداری توجه داشته باشید.

 هزینه‌های پنهان خرید ملک 

مطابق قانون اکثر کشورها، علاوه بر هزینه اولیه مرتبط با خرید ملک، هزینه‌های پنهانی وجود دارد که خریداران باید از آن‌ها آگاه باشند. این هزینه ها شامل هزینه سند ملکی ، مالیات ، هزینه آبونمان و هزینه‌های اضافی دیگر می باشد که باید توجه داشت.

 نکات برای یک خرید موفق 

برای مطمئن شدن از یک سرمایه‌گذاری موفق، نکات عملی را ارائه خواهیم داد؛ از انتخاب یک مشاور املاک قابل اعتماد تا انجام بازرسی‌های دقیق و انجام تحقیقات دقیق.

 نتیجه گیری 

در نهایت، خرید ملک در ترکیه با 1 میلیار تومان یک افسانه نیست و واقعیت دارد. اما واقعیتی که فکر نمی کنیم شبیه به سلیقه و خواسته ی هموطنان ایرانی ما باشد. با درک بازار، جوانب قانونی و اخلاقی، می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید که با اهداف سرمایه‌گذاری شما هماهنگ است.

4.7/5 - (43 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *